دانش دیوار به دیوار در مورد نحوه تولید فرش.

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
علی
13:0
شنبه 2 مرداد 1400

دانش دیوار به دیوار در مورد نحوه تولید فرش.
دانستن نحوه ساخت فرش می تواند بسیار سودمند باشد. موکت اداری ارزان  این امکان را برای شما فراهم می کند تا مواد محصول را از همان بدو تولد درک کنید. به یاد داشته باشید که اینها موادی هستند که با آنها زندگی خواهید کرد و در صورت انتخاب فرش نصب در خانه ، اینها هستند.

دانستن مواد مختلفی که فرشهای مختلف را تشکیل می دهد به شما کمک می کند جنبه های عملکرد آنها را نیز درک و ارزیابی کنید: چرا برخی از فرش ها راحت تر نصب می شوند ، چرا بعضی از آنها فرسوده تر ، بلندتر می پوشند و چرا دیگران برای مراقبت و تمیز کردن آسان تر هستند.

بعلاوه ، شاید مهمترین ، درک تولید و مواد فرش می تواند شما را به یک خریدار باهوش تر تبدیل کند ، به شما کمک می کند ارزش فرش را بهتر تعیین کنید و در مرزهای بودجه بهسازی منزل خود قرار دهید.

حال ، قبل از اینکه نحوه ساخت فرش را به شما معرفی کنیم ، به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب فرش ، ضخامت همیشه بهتر نیست. آنچه باید نگاه کنید ساخت فرش است.

شما می خواهید در هر نخ پیچ و تاب داشته باشید ، در انتها شل و فرسوده نباشد.

یک توده محکم و متراکم نیز نشانه یک فرش با کیفیت است. چگونه چگالی را بررسی کنیم؟ گوشه ای از فرش را خم کنید و ببینید چقدر پشتوانه نشان می دهد. هرچه پشتوانه بیشتری ببینید ، تراکم و دوام فرش کمتر است.

و برای مناطق پرتردد ، فرشهایی با مشخصات کمتری را در نظر بگیرید که پتانسیل مات و له شدن ندارند.

اما ما از خودمان جلوتر هستیم برای شروع در ابتدا ، مطالب و داستان ساخت ما را که در زیر می آید بررسی کنید.


درک فرش دانستن درباره الیاف است.
فیبر ماده اولیه ای است که یک فرش از آن تشکیل شده است.  موکت اداری خارجی بیش از نود درصد از کل فرش های ساخته شده امروز از الیاف مصنوعی تشکیل شده است.

بقیه الیاف طبیعی است که معمولاً پشم است. اول ، بیایید رایج ترین الیاف مصنوعی را بررسی کنیم.

الیاف مصنوعی معمولاً از یکی از سه ماده نایلون ، پلی پروپیلن یا پلی استر تشکیل شده اند. هر سه با فرآیندهای شیمیایی مشابه با استفاده از نفت و گاز طبیعی ایجاد می شوند.

نیلون راه را رهبری می کند.
تقریباً 75٪ فرش امروز از نایلون ساخته شده است و در مقایسه با سایر الیاف زیر بهترین عملکرد را دارد. نایلون در: حفظ ظاهر ، محو شدن و مقاومت در برابر حرارت ، مقاومت در برابر خاک و لکه ها ، و رنگ و مدل سازی پیشرو است. نایلون با بیشترین عملکرد نوع 6.6 است که ساختار مولکولی محکم تری دارد و باعث مقاومت فرش در برابر نفوذ لکه می شود.

پلی پروپیلن به طور طبیعی و طبیعی مقاومت می کند.
مورد متداول بعدی که در ساخت فرش استفاده می شود ، پلی پروپیلن است. پلی پروپیلن BCF که در اواخر دهه 1950 در ایتالیا معرفی شد ، طی بیست سال گذشته رشد سریعی داشته است و امروز بیش از سی و پنج درصد از کل الیاف مورد استفاده در صنعت فرش را نشان می دهد.

در حالی که پلی پروپیلن به اندازه نایلون در برابر سایش مقاوم و مقاوم نیست ، اما به طور طبیعی مقاوم در برابر لکه و محو شدن است. مقاومت طبیعی آن در برابر رطوبت به این معنی است که باید قبل از اکسترود رنگ شود و در نتیجه محدوده بیشتری از گزینه های رنگ وجود دارد. از پلی پروپیلن اغلب در سازه های فرش شمع حلقه ای استفاده می شود.

عملکرد پلی استر بسیار راضی است.
سومین نوع ماده ای که معمولاً در ساخت فرش استفاده می شود پلی موکت اداری استر است. پلی استر در اواسط دهه 1960 به صنعت فرش معرفی شد و به دلیل حجیم بودن ، شفافیت رنگ و مقاومت در برابر لک و محو شدن بسیار مورد قبول واقع شده است. اگرچه به اندازه نایلون انعطاف پذیر نیست ، فرش الیاف پلی استر ساخته شده با فناوری های جدید امروز می تواند عملکرد خوبی داشته باشد.



تعداد بازدید از این مطلب: 5
بازدید : 5

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود